Shows

Lo spettacolo di Speak Easy School Roadshow è costruito con brevi estratti di canzoni che fanno parte della colonna sonora quotidiana dell’alunno. Quale mezzo di apprendimento più lieve della musica? Musica Pop e Rock, con qualche flashback di classici dei Beatles, Queen e Bob Marley. Si utilizzano modi di dire, parole e strutture che fanno parte del ritornello che l’alunno già conosce a memoria ma di cui spesso ignora il significato, come dimostrazione che ognuno sa più inglese di quanto pensi.

Lo spettacolo è pensato come supporto del percorso scolastico della materia, col principale intento di stimolare l’interesse dei ragazzi allo studio e all’uso della lingua inglese, facendo anche leva su ciò che già in parte si è acquisito a scuola e nella vita di tutti giorni (molte espressioni inglesi sono entrate a far parte del linguaggio comune grazie ad Internet ed alla globalizzazione e alla musica). Lo show è arricchito da divertenti proiezioni e dall’animazione di Clive che, con sketch, giochi karaoke e test, lo rende interattivo e brillante.

Ogni anno lo spettacolo cambia tema, scelto in base all’attinenza dei testi delle canzoni del momento e all’interesse che il tema può suscitare nei ragazzi. Vocabolario, frasi e strutture utili, dimostrazioni dell’importanza della pronuncia e tanto altro.

I temi del passato sono stati dedicati a FRIENDSHIP, BODY, LIFE e TRAVEL.

Per vedere o scaricare i libretti che accompagnano gli spettacoli (consegnati agli studenti alla fine dello show) cliccate sull’icona corrispondente. Sono ad uso esclusivamente scolastico e interno all’istituto.

Lo spettacolo attuale è all about LOVE e propone frasi di conquista come “I love you”, “Won’t you tell me your name?”, “What are you thinking?”, “What’s your sign?”, “I want to know if you’ll be my girlfriend”, “What’s someone like you doing in a place like this”, “I would die for you”, “Call me maybe”, “Tell me when you will be mine”, “I’ll be there for you”, “I’ll write you love lettera”, “I swear to you”, “Tell me right now” ecc.. fino ad arrivare alla proposta di matrimonio e al definitivo “I do”. Ma a volte finisce male, come in tante storie d’amore. E dopo? “Saying goodbye”, “I will never be the same without you”, “You treat me like a stranger”, “I’m glad it’s over!”, “We can still be friends”.

Parole, verbi, espressioni? “To fall in love”, “to fall for”, “fairy tale”, “happy ever after”, “love song”, “to marry”, “never mind”, “to settle down”, “to expect”, “to need”, “to miss somebody”, “blind”, “heartbeat”, “to hold”, “just”, “like”, “to wonder”, “to wish”, “together”, “now and then”, “to miss”, “to kiss”, “heartbeat”, “to break up” e “to make up”.

Tempi dei verbi: futuro semplice, passato semplice, used to.

Contrari, rime con “do” e “you” (shoe, view, few, interview ecc.).

Queste le parole delle canzoni utilizzate nello spettacolo:

The BEATLES
All you need is love
There’s nothing you can do
that can’t be done
There’s nothing you can sing that can’t be sung
Nothing you can say
but you can learn
how to play the game
it’s easy
All you need is love
Love is all you need

QUEEN
Somebody to love
Can anyone find me somebody to love
B2K
Girlfriend
I’ve got everything I want in my life except a girlfriend
Girlfriend, girlfriend
Everything I wanted
I need a girlfriend, girlfriend
Everything that I …
Girlfriend, girlfriend
Would you be my girlfriend, girlfriend

FLO RIDA
Blow my whistle
Can you blow my whistle, baby
Let me know
Girl, I’m gonna show you how to do it
And we start real slow
You just put your lips together
And you come real close
Can you blow my whistle, baby
There we go

The DOORS
Hello I love you
Hello, I love you
Won’t you tell me your name?
Hello, I love you
Let me jump in your game

TIMBALAND featuring KATY PERRY
If we ever meet again

What’s somebody like you, doing in a place like this?
Say, did you come alone or did you bring all your friends?
Say, what’s your name, what are you drinking?
I think I know what you’re thinking
Baby, what’s your sign? Tell me yours, I’ll tell you mine
Say, what’s somebody like you doing in a place like this?
I’ll never be the same – if we ever meet again
Won’t let you get away-ay – say, if we ever meet again

CARLY RAE JEPSEN
Call me maybe

Hey, I just met you,
and this is crazy,
but here’s my number,
so call me, maybe?
It’s hard to look right
at you baby,
but here’s my number,
so call me, maybe?
And all the other boys
try to chase me,
but here’s my number,
so call me, maybe?
Before you came into my life
I missed you so bad
And you should  know that
I missed you so, so bad

WILL.i.AM
This is love

If you love it like I love  it
And you feel what I feel inside
If you feel it say “hell yeah”
This is love

FERGIE
Quando quando quando
Tell me when
will you be mine
Tell me quando quando qyando
Hey Girl, you are my (my) Bella
You make my vida feel better
I’ll write you lovely love letters
And sing for you acappella
My bella, my bella
I’d die if I can’t come near you
I love you forever

CATALIN JOSAN
Don’t wanna miss you

You say you love me every day
But then you always run away
I don’t know what I need to do
to show you that I’m in love with you
You are the one
It’s not just for fun
Don’t want to miss you tonight
I wanna kiss you so right
I don’t wanna miss you, tonight
I wanna kiss you until the sunrise
Oh please take my hand
You will understand
I just wanna have you always near
You are the one
It’s not just for fun
Don’t wanna miss you, tonight
I wanna kiss you so right
Don’t want to miss you tonight
I wanna kiss you until the sunrise

TRAIN
Drive by

I was overwhelmed
and frankly scared as hell because
I really fell for you
I swear to you
I’ll be there for you
This is not a drive by
Just a shy guy looking for a 2-ply?hefty bag to hold my love?I swear to you
I’ll be there for you
This is not a drive by

CARO EMERALD
Stuck

I know we have a chemistry
This combination’s heavenly
But don’t forget that you promised me everything
Why am I sitting in the middle of nowhere,
Standing here with nothing to do?
Wondering if I really love you
I guess that I do

BRUNO MARS
Marry you

It’s a beautiful night
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby, I think I wanna marry you
Just say “I do”
Tell me right now, baby

MAROON 5
Payphone

I’m at a payphone
trying to call home
All of my change I spent on you
I know it’s hard to remember the people we used to be…
It’s even harder to picture that you’re not here next to me.
We called it love, but even the sun sets in paradise
Where have the times gone, baby, it’s all wrong
Where are the plans we made for two?
If “Happy ever afters” did exist,
I would still be holding you like this
All those fairy tales are full of shit
One more love song, I’ll be sick.

COLDPLAY
Paradise

When she was just a girl
She expected the world
But it flew away from her reach
so she ran away in her sleep
Every tear a waterfall
In the night, the stormy night
she closed her eyes
In the stormy night
In the night, the stormy night
away she flies
and dreams of…paradise

SIMPLE PLAN feat. SEAN PAUL
Summer paradise

I’ve got to find my way back
Back to summer paradise
My heart is sinking
as I’m lifting up above the clouds away from you
And I can’t believe I’m leaving
Oh I don’t know what I’m gonna do
But some day I will find my way back
to where your name is written in the sand
Cause I remember every sunset
I remember every word you said
We were never gonna say goodbye
Singing la-da-da-da-da
Tell me how to get back to summer paradise with you
And I’ll be there in a heartbeat
Free time, free time, girl
I’ll be there in a heartbeat

DAVID GUETTA feat. USHER
Without you

I am lost, I am vain,
I will never be the same
Without you
I can’t look, I’m so blind
I lost my heart, I lost my mind
I will never be the same
without you

GOTYE
Somebody I used to know

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I’ll admit that I was glad it was over
And I don’t even need your love
you treat me like a stranger
and that feels so rough
now you’re just somebody that I used to know

ADELE
Someone like you

I heard that you’re settled down,
That you found a girl
And you’re married now
Never mind I’ll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don’t forget me, I beg
I remember you said
“Sometimes it lasts in love
and sometimes it hurts instead”

BEYONCE’
All the single ladies

All the single ladies
Now put your hands up
up in the club
We just broke up
you can’t get mad at me
If you liked it then you should have put a ring on it
If you liked it then you should have put a ring on it
If you liked it then you should have put a ring on it
If you liked it then you should have put a ring on it

JOAN JETT
I love rock’n’roll

And we’ll be moving on and singing that same old song
Yeah with me! singing
I love rock’n’roll
So put another dime in the jukebox, baby
I love rock’n’roll
So come and take your time and dance with me

RIHANNA
Diamonds

Shine bright like a diamond
Find light in the beautiful sea
I choose to be happy
You and I, you and I
We’re like diamonds in the sky
Shine bright like a diamond
So shine bright tonight, you and I
We’re beautiful like diamonds in the sky
Eye to eye, so alive
We’re beautiful like diamonds in the sky
Shine bright like a diamond

KATY PERRY
Hot’n’cold

You change your mind
like a girl changes clothes
‘cos you’re hot then you’re cold You’re yes then you’re no
You’re in and you’re out
You’re up and you’re down
You’re wrong when it’s right
It’s black and it’s white
We fight, we break up
We kiss, we make up
You, do you really wanna stay? No!
You, sure you really wanna go…oh
You’re hot then you’re col
You’re yes then you’re no
You’re in and you’re out
You’re up and you’re down

KESHA
Tick tock

Put your hands up
The party don’t start till I walk in
Don’t stop, make it pop
DJ,  blow my speakers up
Tonight I’m (gonna) fight
till we see the sunlight
Tick tock on the clock
But the party don’t stop

JESSE J
Pricetag

Why is everybody so sad?
Money can’t buy us happiness
Can we all slow down and enjoy right now
Guarantee we’ll be feeling alright
Everybody look to their left
Everybody look to their right
Can you feel that? Yeah!
We’ll pay them with love tonight
It’s not about the money, money, money
We don’t need your money, money, money
We just want to make the world dance
Forget about the price tag
It ain’t about the… ka-ching, ka-ching
It ain’t about the… ba-bling, ba-bling
Wanna make the world dance
Forget about the price tag

BLACK EYED PEAS
I gotta feeling

I gotta feeling…
that tonight’s gonna be a good good night
Let’s do it
And do it
Let’s live it up
And do it, do it, do it
Let’s do it, do it, do it, do it, do it
Here we come
Here we go
We gotta rock
Easy come easy go
Now we’re on top
Round and round
Up and down
All around the clock
Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday, Friday, Saturday
Saturday to Sunday
Keep with us
You know what we say
Party every day, party every day
I gotta feeling (woohoo)
that tonight’s gonna be a good night
that tonight’s gonna be a good night
that tonight’s gonna be a good good night.